W ramach Polskiego Konkursu Reklamy KTR wyróżniono sześć kreacji stworzonych na zamówienie m.in. ING Banku Śląskiego, Getin Noble Banku i Alior Sync. Ta pierwsza firma została też reklamodawcą roku.
[more]
W dobie natłoku informacyjnego oraz ogromnej konkurencji praktycznie żaden podmiot nastawiony na masowego odbiorcę nie odniesie sukcesu biznesowego bez wsparcia reklamowego. Dotyczy to równie instytucji finansowych zorientowanych na klienta detalicznego, który zainteresowany jest kredytem gotówkowym, kontem osobistym, kartą kredytową, kredytem hipotecznym, czy ubezpieczeniem.
Cztery laury dla lwa
Tworzeniem profesjonalnych reklam na zlecenie banków i firm ubezpieczeniowych zajmują się agencje. Od 2005 r. członkowie środowiska mediów i reklamy w ramach Polskiego Konkursu Reklamy KTR wybierają najlepsze przekazy perswazyjne. Organizatorzy wydarzenia przyznają złote, srebrne, brązowe i specjalne nagrody w 11 kategoriach głównych.
W tym roku (KTR 2012) przyznano 117 nominacji oraz 89 nagród. Wśród wyróżnionych znalazły się komunikaty marketingowe stworzone na zamówienie czterech instytucji finansowych: ING BS, Getin Noble Banku, Alior Sync oraz PZU.
Bank kierowany przez Małgorzatę Kołakowską otrzymał dwie złote nagrody w kategorii Reklama/Flm za spoty „Zygfryd” oraz „Włóczka” stworzone na potrzeby promocji pożyczki gotówkowej Pakiet 5000 zł. Ten sam produkt opatrzony hasłem „Lepiej pożyczyć z banku niż od rodziny” został doceniony srebrem w kategorii Kampania. Za wszystkie kreacje odpowiadała agencja Brain.
ING BS przyznano też tytuł Reklamodawcy Roku.
Liczą się też innowacje technologiczne
Złota nagroda przypadła także agencji White Cat Studio, które stworzyło nowy system identyfikacji wizualnej PZU. Po raz kolejny okazało się, że gusta mas i twórców nie są zbieżne. Dlaczego? W oczach opinii publicznej nowe logo państwowego ubezpieczyciela było raczej krytykowane jako nijakie, brzydkie.
W kategorii Reklama drukowana – Prasa brąz przypadł Getin Noble Bankowi za plakat „Autonomie” stworzony przez DDB Warszawa na potrzeby kampanii kredytu hipotecznego. Reklama skierowana była do młodych osób marzących o wolności i własnym mieszkaniu.
Takie samo wyróżnienie otrzymała agencja Artgence, która stworzyła „przycisk zmienicy życie”, czyli funkcjonalność na stronie Alior Sync. To rozwiązanie pozwoliło uprościć proces ubiegania się o pożyczkę w wirtualnym oddziale Aliora.
Oprócz wymienionych podmiotów i kreacji do nagród nominowano:
-
reklamy konta osobistego, lokaty, kredytu, karty z wyświetlaczem Getin Noble Banku (kategorie Reklama/Film oraz Media Interaktywne),
-
ilustracje do kalendarzy 2013 r. PKO BP (kategoria Ilustracja).
Dodaj komentarz