Open Finance po nowemu kusi fanów Legii Warszawa

Potentat pośrednictwa finansowego po kilku tygodniach od startu projektu uatrakcyjnia dedykowaną sympatykom mistrza Polski ofertę karty płatniczej z herbem i konta osobistego. Czy to ich przekona? Doświadczenia innych podmiotów nie napawają optymizmem.

[more]

 

Szefowie Open Finance i Getin Noble Banku poszli po rozum do głowy i zrozumieli, że aby uruchomiona w maju oferta dedykowana sympatykom Legii Warszawa (karta debetowa z herbem klubu bez funkcji identyfikacyjnej) okazała się sukcesem, musi zawierać jakieś bonusy. Początkowo ich nie miała, więc mimo zachwytów firmowych marketingowców produkt niczym szczególnym się nie wyróżniał.

Firmy kontrolowane przez Leszka Czarneckiego podpatrzyły jednak rozwiązania u konkurencji i teraz nie wymagają już wpływów na konto, a ponadto dorzucają dwa kupony rabatowe na bilety i zniżkę na gadżety klubowe, a także łagodzą wymóg zwalniający z opłaty za kartę.

 

100 zł na wejściu i po roku

 

Konto Kibica i przypisany do niego zbliżeniowy plastik to inaczej Konto Doskonałe oferowane przez GNB we współpracy z Open Finance. Standardowo kosztuje ono 9,99 zł miesięcznie, chyba że zasila się je minimum 1 tys. zł i wydaje kartą 400 zł.karta płatnicza Legii Warszawa i Open Finance Takie wymogi obowiązywały też fanów stołecznej ekipy. Teraz warunkiem pozwalającym uniknąć opłaty jest wykonanie kartą co najmniej pięciu operacji bezgotówkowych na dowolną kwotę (przelewy internetowe i wypłaty ze wszystkich bankomatów w kraju są darmowe).

Do tego każdy, kto otworzy takie konto i zamówi kartę lub już to zrobił, otrzyma kupon o wartości 100 zł na jednorazowy zakup klubowego biletu/karnetu albo innego towaru w sklepie kibica na stadionie przy Łazienkowskiej 3. Po roku posiadacz rachunku może otrzymać kolejny bon o takiej samej wartości. Musi jednak przez minimum 10 spośród następnych 12 miesięcy wykonywać wspomniane pięć operacji bezgotówkowych miesięcznie.

Jeśli komuś przyjdzie do głowy rozwiązanie umowy przed upływem dwóch lat od jej zawarcia, będzie musiał oddać wartość talonu w części proporcjonalnej do liczby miesięcy pozostałych do końca dwuletniego okresu.

Użytkownik Konta Kibica i przypisanej do niego karty kibica Legii Warszawa otrzymuje też 10-proc. rabat na zakupy w klubowym sklepie na asortyment nieobjęty innymi promocjami. Będzie też brać udział w losowaniu nagród. Wydawca zapowiada, że wkrótce rozszerzy pakiet korzyści m.in. o rabaty i możliwość udziału w eventach.

 

Jak to robi konkurencja?

 

Nowa oferta przypomina tę, jaką do swoich fanów od ponad dwóch lat adresuje Lech Poznań wraz z SGB-Bankiem. Lecz w niektórych elementach projekty znacznie się różnią.

karta kibica Lecha PoznańWydawana przez SGB prepaidowa, bezstykowa karta kibica posiada też funkcje identyfikacyjne (jest na niej umieszczony PESEL i zdjęcie właściciela). Można więc zapisywać na niej karty wstępu na mecze „Kolejorza”. Jej posiadacz płaci 10 proc. mniej za bilety i karnety aktualnego wicemistrza Polski, uczestniczy w akcjach promocyjnych z nagrodami i otrzymuje 10-15 proc. rabatu u wybranych partnerów drużyny z Wielkopolski. Do tego ułamek każdej kwoty wydanej tą kartą zasila kasę Lecha (bank nie chce zdradzić, jak duże są to środki).

Oba plastiki różnią też pod względem wizualnym. Karta kibica Lecha Poznań ma nadrukowaną panoramę poznańskiego stadionu. Karta płatnicza „Płać z dumą” posiada jedynie herb Legii i datę założenia klubu, natomiast jej tło utrzymane jest w konwencji znanej z branży finansowej, czyli dominuje w nim stalowy kolor (barwy drużyny to: czerwony, biały i zielony).

 

Małe zainteresowanie


Co-brandową kartę kibica z funkcją nośnika biletów wydają także inne kluby piłkarskie w Polsce. Tak robią m.in. Korona Kielce, Pogoń Szczecin, Wisła Płock (wszystkie we współpracy z BRE), GKS Bełchatów, Polonia Warszawa (oba wspólnie z BZ WBK). Rozwiązanie funkcjonuje również m.in. w żużlu (Stelment Falubaz Zielona Góra i BZ WBK oraz Stal Gorzów i BRE).

Do niedawna takie narzędzie oferowała wraz BZ WBK także Lechia Gdańsk, ale z powodu nikłego zainteresowania oraz wysokich kosztów wycofała się z tego przedsięwzięcia. Przez 2,5 roku klub sprzedał około 8 tys. kart kibica z funkcją płatniczą. – Na razie nie przewidujemy jej reaktywowania. Jednak wszystko zależy od modelu biznesowego, jaki ewentualnie zaproponuje nam bank, lecz obecnie nie mamy oferty z żadnej instytucji – mówi Michał Lewandowski, rzecznik Lechii Gdańsk.

W innych klubach – z paroma wyjątkami – popularność nośnika też nie jest duża (szczegóły w tabeli). Fani raczej niechętnie aktywują w nim opcję elektronicznej portmonetki. Z czego to wynika? Najpewniej z niewystarczającej promocji i niezbyt atrakcyjnej oferty. Choć rozwiązanie nie jest nowe, bo kilka lat temu takie karty sympatykom kilku drużyn proponował ówczesny Fortis Bank, to niewiele o nim słychać. Problemu nie stanowi też infrastruktura, gdyż od kilku lat kluby ekstraklasy piłkarskiej muszą i są przystosowane do elektronicznej weryfikacji osób odwiedzających stadion (przy kołowrotkach zainstalowane są bezstykowe czytniki, wstęp odbywa się tylko na podstawie biletów elektronicznych).

 

Karty kibica z funkcją płatniczą w wybranych polskich klubach sportowych

Klub

dyscyplina

bank

liczba wydanych kart

Korona Kielce

piłka nożna

BRE

25000

Lech Poznań

piłka nożna

SGB

10000

Pogoń Szczecin

piłka nożna

BRE

10000

Lechia Gdańsk

piłka nożna

BZ WBK

8000

Stal Gorzów

żużel

BRE

7000

Wisła Płock

piłka nożna

BRE

5000

Źródło: opracowanie własne.

 

Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.