Eurobank punktuje u klientów

ROR w eurobanku

Po zmianie tabeli opłat i prowizji, która nastąpiła 1 sierpnia 2013, Eurobank podniósł wymagania pozwalające uniknąć daniny za prowadzenie konta. Mimo to we wrześniu instytucja kontrolowana przez Societe Generale postanowiła zwrócić pieniądze tym, którzy nie spełnili nowych warunków.

Do redakcji bloga Obiektywne Finanse napisał pan Marcin, klient Eurobanku. Zdaniem czytelnika bank niesłusznie pobrał od niego opłatę za ROR.

Klient: Eurobank robi ze mnie głupka!

Należący do Societe Generale Eurobank zmienił niedawno tabelę opłat i prowizji (TOiP). M.in. podniósł prowizję za prowadzenie rachunku osobistego oraz wymogi z niej zwalniające.

Od 1 sierpnia 2013 uniknięcie daniny z tytułu posiadania ROR-u w taryfie Online (takową ma pan Marcin) wymaga wpływów na poziomie 1,5 tys. zł. Inne sposoby na uniknięcie opłaty to: saldo 15 tys. zł, spłata kredytu, wykonanie kartą kredytową trzech operacji bezgotówkowych.

ranking satysfakcji klienta bankowego
fot. pixabay.com

Gdy 31 sierpnia bank pobrał z mojego konta 9 zł, bardzo się zdziwiłem i zbulwersowałem. Przecież w sierpniu spełniłem jeden z warunków. Pomyślałem jednak, że to nowa polityka banku, który opłatę za kartę też nalicza, a po dwóch tygodniach oddaje, jeśli spełni się wskazane warunki – pisze pan Marcin.

W końcu klient postanowił skontaktować się z działem obsługi.

Odpisano mi, że opłata za konto nie jest zwracana i wymieniono sposoby na jej uniknięcie. Okazuje się jednak, że bank bierze pod uwagę wpływy z miesiąca poprzedzającego miesiąc, którego prowizja dotyczy – opisuje czytelnik. — Innymi słowy: żeby nie płacić za ROR w sierpniu, musiałem zapewnić odpowiednie wpływy w lipcu. Wychodzi więc na to, że nowe zapisy zaczęły obowiązywać nie 1 sierpnia, ale już w lipcu — irytuje się.

Na szczęście sprawa skończyła się po myśli klienta.

Dwa dni po moim kontakcie z Centrum Obsługi Klienta zobaczyłem na koncie zwrot tytułem korekty opłaty za prowadzenia konta – kończy pan Marcin.

Eurobank: dbamy o dobro klientów

Postanowiliśmy więc skontaktować się z Eurobankiem celem wyjaśnienia sprawy. Jak się okazuje, pan Marcin nie był jedynym szczęśliwcem, któremu bank oddał pieniądze.

Postanowiliśmy wykazać się prokliencką postawą i zwrócić naliczoną w sierpniu opłatę wszystkim tym, którzy w sierpniu spełnili stare wymagania pozwalające na jej uniknięcie – tłumaczy PR Manager Eurobanku Anna Kula.

Satysfakcja klientów banków
fot. Mohamed Hassan / Pixabay.com

W rozmowie z nami zaznacza, że jej firma nalicza należność za prowadzenie ROR-u z dołu, czyli po zakończeniu miesiąca. Z tym uwzględnia przy tym aktywność klienta w poprzednim miesiącu.

Robimy tak z myślą o kliencie. Bierzemy pod uwagę zamknięty okres, by uwzględnić wszystkie operacje, które się w tym okresie odbyły — wyjaśnia.

Problem w tym, że pan Marcin o tym nie wiedział.

O nowej tabeli informowaliśmy kontrahentów już w maju. Staraliśmy się to zrobić jak najrzetelniej. Użyliśmy do tego wielu kanałów: bankowość elektroniczną lub pocztę tradycyjną, stronę www, Facebooka. Korespondencja zawierała opis najważniejszych zmian oraz pełny TOiP z wyboldowanymi stawkami, które uległy zmianie – mówi przedstawicielka banku.

eurobank

Dodaje, że zasady umożliwiające uniknięcie daniny zostały wytłumaczone na stronie banku, w dziale Q&A (Pytania i Odpowiedzi). Zapewnia też, że opłata za prowadzenie konta osobistego została zwrócona automatycznie, a nie po interwencji naszego czytelnika.

To czysty zbieg okoliczności. Kontakt klientów z bankiem nie był konieczny i nie miał wpływu na dokonanie zwrotu – zarzeka się Kula

Wnioski z tej historii?

  1. Odwiedzaj regularnie stronę swojego banku
  2. Dokładnie czytaj przysyłane przez bank informacje o zmianach w prowizjach, regulaminach
  3. W razie wątpliwości co do ich interpretacji kontaktuj się z bankiem
    Twoja logika nie musi być zgodna z logiką banku, co ma znaczenie, gdy chodzi o Twoje pieniądze.

Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.