Bank Smart zmienia ofertę i staje się stacjonarny

Już od jutra (1 lipca) klienci Banku Smart mogą korzystać z obsługi naziemnej w placówkach BIZ Banku, ale 1 września stracą możliwość bezpłatnego wypłacania gotówki z bankomatów zagranicznych. Oprócz tego czeka ich kilka innych istotnych nowości.

[more]

 

Z początkiem września FM Bank PBP, właściciel marek BIZ Bank i Bank Smart, nieco zmienia strategię. Przejawem tego jest m.in. ujednolicenie tabeli opłat i prowizji , ustanowienie jednolitych wzorców umów i regulaminów oraz wprowadzenie nowych funkcjonalności i usług do oferty obu instytucji.

Nowa oferta Banku Smart 

 

 

Najważniejsze nowości w Banku Smart

 

Co konkretnie zmieni się (z drobnymi wyjątkami) 1 września dla osób korzystających z usług Banku Smart i BIZ Banku? Najważniejsze zmiany to:

  1. Wprowadzenie opłaty za wypłatę z bankomatów zagranicznych ze Smart Konta
    (5 zł każda; te same operacje obciążające konta walutowe nadal będą bezpłatne; pozostałe parametry się nie zmienią – Smart Konto pozostaje bezwarunkowo darmowe, wraz z e-przelewami, kartą debetową i wszystkimi maszynami krajowymi [chcę otworzyć]).

  2. Możliwość zlecania przelewów natychmiastowych – od 4 lipca
    (te nadawane z poziomu bankowości internetowej i mobilnej będą kosztować tylko 1 zł/szt., a w oddziale i przez telefon – 5 zł/szt., transfery będą nadawane Systemem Płatności Blue Cash, który jest powszechniejszy od Express Eliksiru).
  3. Potwierdzanie kodem SMS płatności kartą wykonywanych w internecie
    (usługa 3D-Secure).
  4. Realizacja przelewów wewnętrznych przez cały tydzień.
  5. Limity kwotowe przelewów
    (100 tys. zł dla pojedynczego transakcji, 200 tys. zł dla dobowej kwoty transakcji, 500 tys. zł dla miesięcznej kwoty transakcji).

 

Oprócz tego drożeją niektóre usługi, w tym przelewy SWIFT (te zlecane w oddziale, z 15 zł do 0,2 proc. transferowanej kwoty, min. 20 i max 200 zł) oraz telefoniczne (z 0 do 5 zł).

Klienci nie muszą przystać na nowe rozwiązania. Do 31 sierpnia przysługuje im prawo sprzeciwu. Wówczas łącząca ich z bankiem umowa ramowa zostanie rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym. Do końca sierpnia mogą też wypowiedzieć wiążącą ich umowę, która wygaśnie w przeddzień wejścia w życie zapowiedzianych regulacji.

Natomiast już od 1 lipca FM Bank PBP wprowadza możliwość obsługi klientów Banku Smart w oddziałach BIZ Banku. Dotąd mogli oni kontaktować się z bankiem, np. składać reklamacje, tylko telefonicznie, przez aplikację lub mailowo.

 

Bezpłatne konta z darmowymi bankomatami za granicą

 

Na rynku pozostało sześć warunkowo lub bezwarunkowo darmowych ROR-ów oferujących bezpłatny dostęp do gotówki w zagranicznych bankomatach – z nielimitowaną liczbą wypłat. Chodzi o:


Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.