Wideoweryfikacja została – do odwołania – wycofana przez mBank z procesu otwierania konta osobistego. Powód? Prace nad jej udoskonaleniem.
mBank wprowadził wideoweryfikację przy zawierania umowy o konto osobiste w czerwcu 2018 r. Instytucja prowadzona przez Cezarego Stypułkowskiego była piątym bankiem na polskim rynku, który wdrożył to rozwiązanie. Początkowo mogli z niego korzystać klienci indywidualni, później – również przedsiębiorcy.
Wideoweryfikacja w mBanku wymaga poprawek
Jednak niedawno mBank wycofał tę funkcję ze swojej aplikacji. Obecnie klient zainteresowany otwarciem konta osobistego czy firmowego w tej organizacji musi pofatygować się do placówki albo skorzystać z pośrednictwa kuriera.
To nieco wydłuża procedurę i dla niektórych może być kłopotliwe. Tymczasem zawarcie umowy w trakcie wideoweryfikacji zajmuje kilka-kilkanaście minut i może odbyć się w dowolnym miejscu, które ma podłączenie do internetu.
Dlaczego tak się stało? – Pracujemy nad optymalizacją procesu, aby był on jak najbardziej przyjazny klientowi – tłumaczy Kinga Wojciechowska-Rulka z mBanku.
Na razie nie wiadomo, kiedy znów udostępni on wideoweryfikację. – Zależy nam na tym, żeby dostarczyć klientom najlepsze z możliwych rozwiązań. Chcemy je dopracować zarówno pod względem ergonomii, jak i bezpieczeństwa – mówi przedstawicielka banku nr 4 na rynku.
W przeszłości podobne problemy techniczne z tą opcją zawierania umowy o ROR miały też Alior Bank i Santander. Wówczas na pewien czas zawiesiły możliwość zakładania kont w ten sposób.
Banki stosujące wideoweryfikację
Obecnie wideoweryfikacja dostępna jest dla klientów:
- Alior Banku,
- Santandera,
- Nest Banku,
- Banku Pekao,
- Inbanku (tylko do zaciągania kredytów).
Nad jej wdrożeniem pracuje BNP Paribas. Tam opcja otwierania ROR-u i uwierzytelniania klienta z wykorzystaniem biometrii twarzy ma się pojawić w IV kw. tego roku.
Uwaga! Konto osobiste otwarte podczas rozmowy wideo nie jest w pełni funkcjonalne. Nie zapewnia dostępu do Profilu Zaufanego. By tak się stało, trzeba potwierdzić swoją tożsamość w oddziale.
Niedawno KNF stworzył wytyczne, jakie powinna spełniać ta metoda zakładania konta. Wynika z nich m.in., że klient powinien potwierdzić, że jest tym, za kogo się podaje, przy pomocy dwóch różnych dokumentów.
Czytaj również: jak wygląda otwieranie rachunku podczas zdalnej rozmowy z konsultantem.
Maciej Kusznierewicz
Dodaj komentarz