Wydatki banków i firm finansowych na reklamę TV w 2016 r.

rynek reklamy bankowej i najhojniejsi reklamodawcy wśród banków

Najwięksi reklamodawcy z branży finansowej wydali w ub.r. na promocję w telewizji prawie 1 mld zł. Najintensywniej promowała się Grupa 4Finance, do której należą m.in. Vivus i Zaplo.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w gronie 300 największych reklamodawców telewizyjnych za 2016 r. znalazło się 29 firm z branży finansowej. Łącznie przeznaczyły one na ten cel 1,47 mld zł (dane cennikowe). Dla porównania farmaceutyczny Aflofarm, czyli podmiot, który znalazł się na szczycie zestawienia największych marketerów telewizyjnych ub.r., wydał 1,12 mld zł.

Banki dominują wśród największych reklamodawców finansowych

Teoretycznie liderem rynku reklamy telewizyjnej o profilu finansowym została Grupa ING. Jej nakłady na promocję na małym ekranie sięgnęły 140 mln zł. Drugie miejsce przypadło Bankowi Millennium z wynikiem niespełna 121 mln zł. Trzecia lokata przypadła Vivusowi. Emisja materiałów dotyczących jego szybkich pożyczek kosztowała bez mała 103 mln zł.

wydatki banków na reklamę w TV w 2016 r.

Gdyby jednak razem potraktować ujęte osobno Vivus Finance sp. z o.o. i jej spółkę-matkę Grupę 4Finance (11. miejsce i 46,7 mln zł), okazałoby się, że największym reklamodawcą telewizyjnym w branży finansowej w 2016 r. została właśnie Grupa 4Finance. W sumie zapłaciła ona nadawcom za czas antenowy 147,6 mln zł. Poza Vivusem łotewski podmiot kontroluje w naszym kraju takie marki jak Zaplo i Pożyczkomat.pl.

W TOP10 instytucji finansowych z największymi nakładami na promocję w telewizji w ub.r. znalazła się jeszcze jedna firma pożyczkowa. Na siódmym miejscu sklasyfikowano Providenta, który na działania marketingowe w tym kanale przeznaczył niespełna 93 mln zł.

Pierwsza dziesiątka marketerów wydała łącznie na reklamy w TV 990,2 mln zł. W tym gronie zdecydowaną większość (4/5) stanowią banki.

Natomiast w całym zestawieniu (29 podmiotów) znalazło się ich 15. We wsparcie swojej obecności na małym ekranie zainwestowały one 948 mln zł, czyli 2/3 nakładów całego sektora.

Branża finansowa w TV w 2016 r.

lp.

Firma

Wydatki na reklamę w TV

[mln zł]

1.

Grupa 4Finance

147,6

2.

Grupa ING

139,8

3.

Bank Millennium

120,9

4.

mBank

101,5

5.

Grupa Santander

93,9

6.

PKO BP

93

7.

Provident

93

8.

Alior Bank

89,8

9.

Eurobank

54,6

10.

BPH

54,2

Źródło: Obiektywne Finanse za Wirtualnemedia.pl

Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.