Customer experience w bankowości

Najlepsze Customer Experience dostarcza Bank Millennium
fot. Bank Millennium

Działające w Polsce marki z sektora finansowego mają niższy od średniej dla naszego kraju wskaźnik Customer Experience Excellence. Jednak w ciągu ostatniego roku zdołały sprawić, że klienci są wobec nich bardziej lojalni i skłonni je polecać. Najlepsze doświadczenia w branży nadal dostarcza konsumentom Bank Millennium.

Firma KPMG po raz trzeci przeanalizowała doświadczenia klientów detalicznych w interakcjach z markami obecnymi na polskim rynku. O opinię dotyczącą 202 brandów z 10 branż zapytała reprezentatywną grupę ponad 5 tys. kupujących.

Banki i ubezpieczyciele pracują nad customer experience

Na podstawie ocen dotyczących sześciu wymiarów (wiarygodność, rozwiązywanie problemów, oczekiwania, czas i wysiłek, personalizacja, empatia) odnoszących się do satysfakcji konsumentów powstał indeks Customer Experience Excellence. Informuje on o lojalności klientów i skłonności do polecenia danej marki.

customer experience w bankowości poprawia się
fot. Bank Millennium

Wskaźnik CEE dla banków wyniósł 7,25, czyli nieco poniżej średniej dla wszystkich marek, które oceniono na 7,32. W czterech z sześciu obszarów oceniono je poniżej średniej. Jedynie w personalizacji i rozwiązywaniu problemów nie odbiegają od przeciętnej.

Jeszcze gorzej wypadli ubezpieczyciele, którzy otrzymali notę 7,08 (w tej edycji raportu rozdzielono branżę finansową na bankowość i ubezpieczenia). We wszystkich analizowanych wymiarach sporo brakowało im do średniej oceny.

aplikacja mobilna Moje ING

Jednak w obu przypadkach indeks CEE wzrósł o kilka procent. Dzięki temu oba segmenty poprawiły swoją pozycję względem innych sektorów. Banki znalazły się na piątym miejscu (o cztery lepiej niż przed rokiem), a ubezpieczyciele – na ósmym (w górę o jedno).

Po raz kolejny klienci najlepiej ocenili swoje doświadczenia z markami pozaspożywczego handlu detalicznego (CEE 7,51). Jego przedstawiciele zdominowali cały ranking Top 100 Marek (48 brandów) i czołową dziesiątkę (siedem). Natomiast najgorsze przeżycia konsumenci znów mieli w kontakcie z dostawcami energii (CEE 7,0).

Najlepsze customer experience dostarcza Bank Millennium

Wśród najwyżej ocenianych marek znalazło się dziewięć z 20 analizowanych firm finansowych (banki, instytucje płatnicze, fintechy). Tym samym segment banków i podmiotów płatniczych był trzecim po markach handlowych i gastronomicznych najliczniej reprezentowanych w ogólnym zestawieniu.

Konto Oszczędnościowe Profit banku Millennium

Do Top 100 nie zakwalifikowała się natomiast żadna z 11 badanych marek ubezpieczeniowych. To jedyny taka branża w całym raporcie.

Po raz drugi z rzędu konsumenci uznali, że najlepiej w sektorze finansowym customer experience zarządza Bank Millennium, który zajął siódme miejsce w ogólnym zestawieniu (awans o dwie pozycje). Na tle branżowych konkurentów organizacja, którą kieruje Joao Bras Jorge, została najwyżej oceniona w pięciu obszarach z najwyższą notą w wymiarze czas i wysiłek.

Znaleźliśmy się obok takich ikon personalizacji jak Spotify czy Nike, udowadniając tym samym, że również banki mogą konkurować z love brandami z branży rozrywkowej, jubilerskiej czy beauty. To ogromne wyróżnienie i potwierdzenie tego, że skutecznie realizujemy naszą strategię opartą na klientocentryzmie. Od lat kładziemy nacisk na to, żeby dostarczać rozwiązania spersonalizowane, najbardziej dopasowane do indywidualnych potrzeb konsumentów. Włączamy ich w proces projektowania i testowania nowych produktów i usług – mówi Aleksandra Gorbacz z Banku Millennium.

Najlepsze doświadczenia w kontakcie z marką mają klienci Banku Millennium
fot. Bank Millennium

Niezmiernie ważna jest dla nas ponowna obecność wśród dziesięciu najlepiej ocenianych marek w Polsce i awans o dwie pozycje. Zdajemy sobie sprawę, że pod względem Customer Experience nie konkurujemy już tylko wewnątrz sektora, ale z całym rynkiem – mówi prezes Banku Millennium Joao Bras Jorge.

Ocena customer experience w branży finansowej

lp. Marka
1. (7.) Bank Millennium
2. (15.) PayPal
3. (20.) Revolut
4. (31.) PKO BP
5. (33.) ING Bank Śląski
6. (45.) mBank
7. (69.) Nest Bank
8. (84.) Bank Pekao
9. (93.) Santander Bank

Opracowanie: ObiektywneFinanse.pl na podstawie raportu KPMG. W nawiasie miejsce w Top 100 Marek


Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.