Spadają wydatki reklamowe firm ubezpieczeniowych

W pierwszych ośmiu miesiącach tego roku ubezpieczyciele przeznaczyli na promocję w mediach niespełna 211 mln zł. To o ponad 10 proc. mniej niż rok wcześniej. Mimo redukcji największym budżetem na marketing ponownie wykazało się PZU.

[more]

 

Informacje o budżetach reklamowych zakładów ubezpieczeń podał serwis WirtualneMedia.pl, który powołał się na opracowanie branżowej firmy Kantar Media. Wynika z niego, że od stycznia do sierpnia br. cennikowe wydatki na promocję w tym sektorze wyniosły 210,81 mln zł i były niższe o 25 mln zł niż w tym samym okresie 2013 r. (dane nie uwzględniają internetu).

 

Nie wszędzie redukują

 

Najintensywniej promowało się PZU. Na marketing wydało 3wydatki reklamowe PZU7,47 mln zł, czyli o 27 proc. mniej niż przed rokiem.

Spośród 10 największych reklamodawców wydatki ścięto jeszcze w czterech firmach: Liberty Direct (właśnie zmieniło nazwę na Liberty Ubezpieczenia), Link4 (kupione przez PZU), ING TUnŻ i Axa Direct. Najmocniej odbyło się to w tej ostatniej, której budżet na promocję zredukowano o połowę.

Z kolei największy wzrost nakładów odnotowano w 4Life Direct. W ujęciu cennikowym wartość zakupionych przez nią reklam przekroczyła 26 mln zł i była o ponad 1/3 większa niż w 2013 r.

Wydatki wzrosły też w Prudentialu (+10 proc.), Axa Życie (+3 proc.) i Proamie (+1 proc.). Do TOP10 weszła też Poczta Polska, która wcześniej specjalnie się nie promowała w mediach.

 

Najwięksi reklamodawcy spośród ubezpieczycieli

l.p.

firma

wydatki I-VIII 2014

[mln zł]

wydatki I-VIII 2013

[mln zł]

1.

PZU

37,47

51,18

2.

Proama

28,15

27,88

3.

4Life Direct

26,36

19,87

4.

Liberty Direct

(obecnie Liberty Ubezpieczenia)

19,51

20,73

5.

Link4

15,37

20,32

6.

Prudential

13,82

12,56

7.

Axa Direct

12,74

26,15

8.

Axa Życie

9,19

8,92

9.

ING TUnŻ

7,25

10,1

10.

Poczta Polska

7,00

Źródło: wirtualnemedia.pl za Kantar Media

 

Mniej w TV, więcej w radiu

 

Interesujące są też zmiany w strukturze wydatków. Kosztem telewizji na znaczeniu zyskały pozostałe rodzaje mediów.

Na spoty emitowane w tej pierwszej firmy ubezpieczeniowe przeznaczyły 156,74 mln zł. Rok temu budżety telewizyjne były o ponad 42 mln zł (czyli 21 proc.) większe. Mimo tego spadku telewizja pozostała dla zakładów ubezpieczeń zdecydowanie najważniejszym medium dotarcia do odbiorców, pochłaniając 3/4 ich wydatków marketingowych.

Oprócz telewizji zmalały też wydatki na reklamę outdoorową. Spadek sięgnął 57 proc. Najbardziej wzrosły za to nakłady na promocję w radiu. Koszt emisji materiałów promocyjnych w eterze wyniósł 26,24 mln zł i był trzykrotnie większy niż w analogicznym okresie rok temu (8,45 mln zł).

W przypadku gazet wzrost wyniósł niespełna 5 proc. (z 5,98 do 6,25 mln zł), magazynów – 18 proc. (z 10,2 do 12,05 mln zł), a kina – 2 proc. (z 7 do 7,14 mln zł).

 

Maciej Kusznierewicz 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.