Z początkiem sierpnia w Eurobanku zacznie obowiązywać nowy cennik. Niektóre dotychczas darmowe usługi, np. wypłaty małych nominałów z obcych bankomatów, będą płatne, a przywileje klientów zostaną ograniczone.
Eurobank to stosunkowo mały bank (aktywa na poziomie 14 mld zł i ok. 1,5 mln klientów na koniec 2016 r.), który przez lata rósł i gonił czołówkę. Dzięki temu jego oferta (depozyty, rachunki bieżące) i paleta rozwiązań (m.in. token GSM, aplikacja mobilna, płatności HCE, zabezpieczenie 3D Secure dla transakcji kartą w internecie) były atrakcyjne dla klientów.
Jednak od pewnego czasu podmiot kierowany przez Alexisa Lacroix zaczął podnosić wymagania zwalniające z opłat za podstawowe usługi. Teraz zapowiedział kolejne zmiany w cenniku oraz regulaminach kont. Zaczną one obowiązywać 1 sierpnia i mogą mocno utrudnić życie klientom. Bank tłumaczy je rosnącymi kosztami spowodowanymi nowymi obowiązkami regulacyjnymi i wymaganiami KNF-u.
Oto, co czeka klientów Eurobanku od 1 sierpnia 2017
Najważniejsze zmiany to:
- Wprowadzenie opłaty 1,9 zł za każde podjęcie z obcego bankomatuWarto dodać, że Eurobank nie jest pierwszym dostawcą usług finansowych, który wprowadził takie obostrzenie. Od lutego obowiązuje ono w mBanku (1,3 zł/op. i dotyczy również bankomatów własnych). Na lipiec zapowiedział je Alior Bank (5 zł/op.).
- Usunięcie z money-backu (program „Rodzina i Przyjaciele”) transakcji kartą dokonanych w sklepach sportowych, rowerowych oraz biurach podróży
- Wycofanie darmowych ubezpieczeń typu assistance dołączanych do kont osobistych
W przypadku umów zawartych przed 1 sierpnia usługa będzie świadczona do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego datę kolejnego rocznego okresu ubezpieczenia. - Podwyższenie z 1 do 2,5 zł opłaty za sprawdzenie stanu konta w bankomacie
- Zwiększenie z 5 do 7 zł opłaty za drugi i kolejny przelew realizowany w placówce – obejmie posiadaczy kont Classic i Standard
Jednocześnie z trzech do jednego spadnie liczba takich operacji, które w danym miesiącu klient będzie mógł wykonać za darmo.
Póki co zmiany nie obejmą posiadaczy rachunków Active zakładanych między 1 października 2016 i 31 marca br. w ramach dwuletniej gwarancji niezmienności warunków. W ich przypadku nowa tabela opłat i prowizji zacznie obowiązywać 1 kwietnia 2019 r.
Klienci, którzy nie zgadzają się z ogłoszonymi zmianami, mogą do 31 lipca na piśmie wyrazić swój sprzeciw. W ten sposób rozwiążą umowę ze skutkiem natychmiastowym.
Maciej Kusznierewicz
Dodaj komentarz