Z początkiem sierpnia w Eurobanku zacznie obowiązywać nowy cennik. Niektóre dotychczas darmowe usługi, np. wypłaty małych nominałów z obcych bankomatów, będą płatne, a przywileje klientów zostaną ograniczone.
Eurobank to stosunkowo mały bank (aktywa na poziomie 14 mld zł i ok. 1,5 mln klientów na koniec 2016 r.), który przez lata rósł i gonił czołówkę. Dzięki temu jego oferta (depozyty, rachunki bieżące) i paleta rozwiązań (m.in. token GSM, aplikacja mobilna, płatności HCE, zabezpieczenie 3D Secure dla transakcji kartą w internecie) były atrakcyjne dla klientów.
Jednak od pewnego czasu podmiot kierowany przez Alexisa Lacroix zaczął podnosić wymagania zwalniające z opłat za podstawowe usługi. Teraz zapowiedział kolejne zmiany w cenniku oraz regulaminach kont. Zaczną one obowiązywać 1 sierpnia i mogą mocno utrudnić życie klientom. Bank tłumaczy je rosnącymi kosztami spowodowanymi nowymi obowiązkami regulacyjnymi i wymaganiami KNF-u.
Oto, co czeka klientów Eurobanku od 1 sierpnia 2017
Najważniejsze zmiany to:
Wprowadzenie opłaty 1,9 zł za każde podjęcie z obcego bankomatu kwoty mniejszej niż 100 zł – obejmie posiadaczy kont Classic, Active i Prestige Warto dodać, że Eurobank nie jest pierwszym dostawcą usług finansowych, który wprowadził takie obostrzenie. Od lutego obowiązuje ono w mBanku (1,3 zł/op. i dotyczy również bankomatów własnych). Na lipiec zapowiedział je Alior Bank (5 zł/op.).
Usunięcie z money-backu (program „Rodzina i Przyjaciele”) transakcji kartą dokonanych w sklepach sportowych, rowerowych oraz biurach podróży
Wycofanie darmowych ubezpieczeń typu assistance dołączanych do kont osobistych W przypadku umów zawartych przed 1 sierpnia usługa będzie świadczona do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego datę kolejnego rocznego okresu ubezpieczenia.
Podwyższenie z 1 do 2,5 zł opłaty za sprawdzenie stanu konta w bankomacie
Zwiększenie z 5 do 7 zł opłaty za drugi i kolejny przelew realizowany w placówce – obejmie posiadaczy kont Classic i Standard Jednocześnie z trzech do jednego spadnie liczba takich operacji, które w danym miesiącu klient będzie mógł wykonać za darmo.
Póki co zmiany nie obejmą posiadaczy rachunków Active zakładanych między 1 października 2016 i 31 marca br. w ramach dwuletniej gwarancji niezmienności warunków. W ich przypadku nowa tabela opłat i prowizji zacznie obowiązywać 1 kwietnia 2019 r.
Klienci, którzy nie zgadzają się z ogłoszonymi zmianami, mogą do 31 lipca na piśmie wyrazić swój sprzeciw. W ten sposób rozwiążą umowę ze skutkiem natychmiastowym.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.
Dodaj komentarz