Z początkiem sierpnia w Eurobanku zacznie obowiązywać nowy cennik. Niektóre dotychczas darmowe usługi, np. wypłaty małych nominałów z obcych bankomatów, będą płatne, a przywileje klientów zostaną ograniczone.
Eurobank to stosunkowo mały bank (aktywa na poziomie 14 mld zł i ok. 1,5 mln klientów na koniec 2016 r.), który przez lata rósł i gonił czołówkę. Dzięki temu jego oferta (depozyty, rachunki bieżące) i paleta rozwiązań (m.in. token GSM, aplikacja mobilna, płatności HCE, zabezpieczenie 3D Secure dla transakcji kartą w internecie) były atrakcyjne dla klientów.
Jednak od pewnego czasu podmiot kierowany przez Alexisa Lacroix zaczął podnosić wymagania zwalniające z opłat za podstawowe usługi. Teraz zapowiedział kolejne zmiany w cenniku oraz regulaminach kont. Zaczną one obowiązywać 1 sierpnia i mogą mocno utrudnić życie klientom. Bank tłumaczy je rosnącymi kosztami spowodowanymi nowymi obowiązkami regulacyjnymi i wymaganiami KNF-u.
Oto, co czeka klientów Eurobanku od 1 sierpnia 2017
Najważniejsze zmiany to:
Wprowadzenie opłaty 1,9 zł za każde podjęcie z obcego bankomatu kwoty mniejszej niż 100 zł – obejmie posiadaczy kont Classic, Active i Prestige Warto dodać, że Eurobank nie jest pierwszym dostawcą usług finansowych, który wprowadził takie obostrzenie. Od lutego obowiązuje ono w mBanku (1,3 zł/op. i dotyczy również bankomatów własnych). Na lipiec zapowiedział je Alior Bank (5 zł/op.).
Usunięcie z money-backu (program „Rodzina i Przyjaciele”) transakcji kartą dokonanych w sklepach sportowych, rowerowych oraz biurach podróży
Wycofanie darmowych ubezpieczeń typu assistance dołączanych do kont osobistych W przypadku umów zawartych przed 1 sierpnia usługa będzie świadczona do ostatniego dnia miesiąca poprzedzającego datę kolejnego rocznego okresu ubezpieczenia.
Podwyższenie z 1 do 2,5 zł opłaty za sprawdzenie stanu konta w bankomacie
Zwiększenie z 5 do 7 zł opłaty za drugi i kolejny przelew realizowany w placówce – obejmie posiadaczy kont Classic i Standard Jednocześnie z trzech do jednego spadnie liczba takich operacji, które w danym miesiącu klient będzie mógł wykonać za darmo.
Póki co zmiany nie obejmą posiadaczy rachunków Active zakładanych między 1 października 2016 i 31 marca br. w ramach dwuletniej gwarancji niezmienności warunków. W ich przypadku nowa tabela opłat i prowizji zacznie obowiązywać 1 kwietnia 2019 r.
Klienci, którzy nie zgadzają się z ogłoszonymi zmianami, mogą do 31 lipca na piśmie wyrazić swój sprzeciw. W ten sposób rozwiążą umowę ze skutkiem natychmiastowym.
This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.
Strictly Necessary Cookies
Strictly Necessary Cookie should be enabled at all times so that we can save your preferences for cookie settings.
If you disable this cookie, we will not be able to save your preferences. This means that every time you visit this website you will need to enable or disable cookies again.
Dodaj komentarz