Uruchamiający nową bankowość elektroniczną Nest Bank bez uprzedzania użytkowników zmienił statusy odbiorców zlecanych przez nich przelewów, przez co ci muszą każdy transfer akceptować SMS-em. Powód? Bezpieczeństwo.
Na początku miesiąca instytucja kierowana przez Marka Kulczyckiego zapowiedziała na 28 stycznia przeniesienie dotychczasowych klientów do nowego systemu transakcyjnego. Chodzi o osoby, które w Nest Banku otworzyły konto osobiste przed 28 października 2018 r. Te, które zawarły umowę później, od razu zaczęły korzystać z nowej bankowości internetowej.
Nowa bankowość elektroniczna Nest Banku a bezpieczeństwo użytkowników
Okazuje się, że organizacja należąca do funduszu AnaCap jeszcze przed końcem ub.r. bez uprzedzenia i informowania zresetowała ustawienia starych klientów dotyczące odbiorców zaufanych. Sprawia to, że muszą oni każdy przelew internetowy potwierdzać SMS-em. Z oczywistych względów jest to bardzo uciążliwe.
Instytucja zarządzana przez Marka Kulczyckiego tłumaczy to względami bezpieczeństwa. Jednocześnie wystawia cierpliwość klientów z dłuższym stażem na próbę. Do czasu zmigrowania do nowego systemu nie mogą oni bowiem nic zrobić, czyli zdefiniować ustawień na nowo.
– Stali odbiorcy nie zostali usunięci. Nastąpiła jedynie zmiana statusu z zaufanego na niezaufany. Na czas migracji chcieliśmy zabezpieczyć klientów przed nowymi zagrożeniami pojawiającymi się w sieci – tłumaczy Dorota Ordon z biura prasowego Nest Banku.
Jego konsultanci pocieszają, że przenoszenie użytkowników już trwa, a data 28 stycznia ma charakter graniczny. Oznacza to, że większość osób będzie mogła korzystać z nowej bankowości internetowej Nest Banku wcześniej. Nie wiadomo jednak, wedle jakiego klucza klienci są przenoszeni.
– Każdy z użytkowników nowego systemu jest objęty bezpłatnym pakietem bezpieczeństwa. Poprzez SMS-y informowani są o wszelkich ważnych zdarzeniach, np. nieudanych próbach logowania, zmianie numeru telefonu, adresu e-mail i adresu korespondencyjnego, zmianie danych do logowania i metod autoryzacji – mówi Ordon.
Po zakończeniu migracji klient musi ponownie samodzielnie ustawić odbiorców jako zaufanych. Każdorazowo taka operacja wymaga zatwierdzenia kodem SMS.
Darmowy ROR z bezpłatną kartą i bankomatami w Nest Banku
Działający pod obecną nazwę od jesieni 2016 r. Nest Bank jako jedyny na rynku oferuje bezwarunkowo darmowe konto osobiste. Oznacza to, że nie trzeba spełniać żadnych wymagań, by nie płacić za jego obsługę i powiązane z nim usługi.
Jego posiadacz nie tylko nie płaci za prowadzenie ROR-u, ale też za darmo korzysta z:
- karty debetowej,
- wszystkich bankomatów w kraju,
- zwykłych przelewów internetowych (krajowych i europejskich),
- zleceń stałych,
- poleceń zapłaty.
Ma też bezpłatny dostęp do wpłatomatów sieci Euronet i kont walutowych w EUR, USD i GBP.
Ponadto podmiot kierowany przez Marka Kulczyckiego jako jedyny w Polsce wydaje honorowane powszechnie w Niemczech karty płatnicze V Pay.
Nowi klienci otwierający ROR mogą przy okazji założyć kwartalną lokatę na 4 proc. Maksymalna kwota możliwa do ulokowania wynosi 10 tys. zł.
>>chcę otworzyć konto osobiste za 0 zł w Nest Banku<<
Maciej Kusznierewicz
Dodaj komentarz