Nest Bank zmienia system transakcyjny i resetuje ustawienia klientów

nest bank

Uruchamiający nową bankowość elektroniczną Nest Bank bez uprzedzania użytkowników zmienił statusy odbiorców zlecanych przez nich przelewów, przez co ci muszą każdy transfer akceptować SMS-em. Powód? Bezpieczeństwo.

Na początku miesiąca instytucja kierowana przez Marka Kulczyckiego zapowiedziała na 28 stycznia przeniesienie dotychczasowych klientów do nowego systemu transakcyjnego. Chodzi o osoby, które w Nest Banku otworzyły konto osobiste przed 28 października 2018 r. Te, które zawarły umowę później, od razu zaczęły korzystać z nowej bankowości internetowej.

Nowa bankowość elektroniczna Nest Banku a bezpieczeństwo użytkowników

Nowa bankowość elektroniczna Nest BankuOkazuje się, że organizacja należąca do funduszu AnaCap jeszcze przed końcem ub.r. bez uprzedzenia i informowania zresetowała ustawienia starych klientów dotyczące odbiorców zaufanych. Sprawia to, że muszą oni każdy przelew internetowy potwierdzać SMS-em. Z oczywistych względów jest to bardzo uciążliwe.

Instytucja zarządzana przez Marka Kulczyckiego tłumaczy to względami bezpieczeństwa. Jednocześnie wystawia cierpliwość klientów z dłuższym stażem na próbę. Do czasu zmigrowania do nowego systemu nie mogą oni bowiem nic zrobić, czyli zdefiniować ustawień na nowo.

Stali odbiorcy nie zostali usunięci. Nastąpiła jedynie zmiana statusu z zaufanego na niezaufany. Na czas migracji chcieliśmy zabezpieczyć klientów przed nowymi zagrożeniami pojawiającymi się w sieci – tłumaczy Dorota Ordon z biura prasowego Nest Banku.

Jego konsultanci pocieszają, że przenoszenie użytkowników już trwa, a data 28 stycznia ma charakter graniczny. Oznacza to, że większość osób będzie mogła korzystać z nowej bankowości internetowej Nest Banku wcześniej. Nie wiadomo jednak, wedle jakiego klucza klienci są przenoszeni.

Każdy z użytkowników nowego systemu jest objęty bezpłatnym pakietem bezpieczeństwa. Poprzez SMS-y informowani są o wszelkich ważnych zdarzeniach, np. nieudanych próbach logowania, zmianie numeru telefonu, adresu e-mail i adresu korespondencyjnego, zmianie danych do logowania i metod autoryzacji – mówi Ordon.

Po zakończeniu migracji klient musi ponownie samodzielnie ustawić odbiorców jako zaufanych. Każdorazowo taka operacja wymaga zatwierdzenia kodem SMS.

Darmowy ROR z bezpłatną kartą i bankomatami w Nest Banku

Działający pod obecną nazwę od jesieni 2016 r. Nest Bank jakoBezwarunkowo darmowe konto osobiste w Nest Banku z kartą i bankomatami za 0 zł jedyny na rynku oferuje bezwarunkowo darmowe konto osobiste. Oznacza to, że nie trzeba spełniać żadnych wymagań, by nie płacić za jego obsługę i powiązane z nim usługi.

Jego posiadacz nie tylko nie płaci za prowadzenie ROR-u, ale też za darmo korzysta z:

  • karty debetowej,
  • wszystkich bankomatów w kraju,
  • zwykłych przelewów internetowych (krajowych i europejskich),
  • zleceń stałych,
  • poleceń zapłaty.

Ma też bezpłatny dostęp do wpłatomatów sieci Euronet i kont walutowych w EUR, USD i GBP.

Ponadto podmiot kierowany przez Marka Kulczyckiego jako jedyny w Polsce wydaje honorowane powszechnie w Niemczech karty płatnicze V Pay.

Nowi klienci otwierający ROR mogą przy okazji założyć kwartalną lokatę na 4 proc. Maksymalna kwota możliwa do ulokowania wynosi 10 tys. zł.

 

>>chcę otworzyć konto osobiste za 0 zł w Nest Banku<<


Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.