Santander Consumer Bank, który należy hiszpańskiego Banco Santander, ma się zmienić w Openbank. Fuzja i rebranding obejmie wszystkie rynki europejskie, na których działają oba podmioty. W ich wyniku ma powstać jedna instytucja o szerokiej ofercie dla klienta detalicznego.
Banco Santander, który jest właścicielem działających w Polsce Santandera i Santander Consumer Banku, ogłosił, że ta druga marka przekształci się w Openbank. Proces rebrandingu rozpocznie się pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych.
Zmiana obejmie wszystkie kraje europejskie, w których obecny jest Santander Consumer Bank. Ma rozpocząć się od Niemiec. Na razie nie wiadomo, kiedy ruszy cała operacja.
Przyszłość Santander Consumer Banku w Polsce i Europie
Przypomnijmy, że Banco Santander zamierza sprzedać polski Santander Bank austriackiemu Erste. Zgodnie z porozumieniem ogłoszonym wiosną ma się to stać do końca br. Zgodę na transakcję wyraziła we wrześniu Komisja Europejska.
Hiszpanie, poprzez spółkę Santander Consumer Finance, są też współudziałowcami Santander Consumer Banku. Mają w nim 40 proc. akcji. Reszta, czyli 60 proc., należy do… polskiego Santandera. Jednak wspomniana wyżej umowa z Erste Bankiem zakłada, że przed finalizacją sprzedaży Austriakom „dużego” Santandera Hiszpanie odkupią od niego wszystkie udziały Santander Consumer Banku.
Następnie dojdzie do fuzji prawnej Santander Consumer Finance z Openbankiem. Nowy podmiot będzie działać pod nazwą Openbank by Santander.
– Nowa nazwa ma wyrażać siłę, stabilność i zaufanie wynikające z bycia częścią globalnej potęgi bankowej – tłumaczą Hiszpanie w komunikacie.
Co to oznacza dla klientów w Polsce? Na razie — nic.
– Dla klientów nic się nie zmienia. Proces ten nie ma wpływu na bieżącą działalność operacyjną banku ani na realizowaną w Polsce strategię – przyznają cytowani przez serwis Cashless przedstawiciele Santander Consumer Banku w Polsce.
Po co Santander Consumer Bank i Openbank łączą siły
Openbank działa w czterech krajach europejskich (Hiszpania, Niemcy, Portugalia, Holandia) oraz USA i Meksyku. Stanowi flagową markę Santandera w zakresie cyfrowej bankowości konsumenckiej. Aczkolwiek oferuje też usługi inwestycyjne, w tym handel kryptowalutami.
Santander Consumer Bank funkcjonuje na 18 rynkach. W Polsce jest obecny od 2006 (jego korzenie sięgają 2001). Specjalizuje się w udzielaniu finansowania (kredyty gotówkowe, karty kredytowe, kredyty ratalne, kredyty samochodowe) na cele konsumpcyjne. Z tym że ma też propozycje dla oszczędzających (lokaty, konto oszczędnościowe). Od lat jest wyróżniany tytułem Top Employer.
Jak zapewniają Hiszpanie, fuzja zapewni klientom obu podmiotów dostęp do szerszej gamy produktów. Poprzez ujednoliconą platformę będą mogli korzystać z rozwiązań bankowych, kredytowych i płatniczych.
– Wykorzystując zaawansowaną technologię Openbank i doświadczenie Santander w zakresie finansów konsumenckich, tworzymy bardziej wydajny i innowacyjny bank cyfrowy – wyjaśnia powody konsolidacji marek Nitin Prabhu, szef globalnego biznesu w Santander Digital Consumer Banku.
Maciej Kusznierewicz




Dodaj komentarz