Poziom obsługi w bankach w 2012 r.

Kilka milionów internautów uznało, że najlepiej załatwia im się sprawy w MultiBanku, Banku Millennium oraz ING Banku Śląskim. Takie są wyniki rocznego badania „Jakość Obsługi” organizowanego przez firmę Vision SecretClient.

[more]

 

To siódma edycja programu realizowanego od 2008 roku przez firmę marketingową Vision SecretClient specjalizującą się w badaniach mystery shopping. PCSI (Polish Customer Satisfaction Index), czyli indeks zadowolenia klienta z obsługi działających w Polsce podmiotów wyniósł 61 proc. (w skali 0-100) i był wyższy o 13 p.p. w porównaniu do 2012 r.

 

MultiBank ponownie na czele

 

Osobne zestawienie powstaje również dla branży finansowej (banki, finanse i ubezpieczenia). W najnowszym rankingu znalazło się 15 banków. Zdaniem klientów najwyższy poziom obsługi wykazały:

  • MultiBank (93,6 proc.), który obronił pozycję sprzed roku i zwiększył stopień zadowolenia wśród konsumentów o 11 p.p. (drugi najlepszy wynik),

  • Bank Millennium (86 proc., awans z szóstego, +7,3 p.p. w CSI),

  • ING BS (79,6 proc., bez zmian, -1 p.p. w CSI).

Tej trójce przyznano wyróżnienia w postaci Gwiazdy Jakości Obsługi.

Średnia dla całej grupy wyniosła 74 proc. Oceniano pięć kategorii: wygląd miejsca obsług; zachowanie personelu; wiedza i kompetencje personelu; oferta, cena, asortyment; organizacja i czas obsługi.

Wynik powyżej przeciętnej uzyskało dziewięć podmiotów. Najgorzej wypadły: Citi Handlowy 63 proc.), przejęty przez Raiffeisena Polbank (59,2 proc.) oraz Bank Pocztowy (58,6 proc.). Ten ostatni w ciągu roku najbardziej ze wszystkich firm w sektorze poprawił poziom obsługi. W co drugiej sklasyfikowanej instytucji bankowej (8/15) zadowolenie klientów było mniejsze niż rok wcześniej.

 

l.p.

bank

CSI 2013
[%]

CSI 2012
[%]

Zmiana r/r [pkt proc.]

1.

MultiBank

93,6

82,6

11,00

2.

Bank Millennium

86,0

78,7

7,30

3.

ING Bank Śląski

79,6

80,6

-1,00

4.

Kredyt Bank

78,6

81,2

-2,60

5.

Alior Bank

78,0

73,7

4,30

6.

Bank Spółdzielczy

78,0

80,5

-2,50

7.

BZ WBK

76,2

77,9

-1,70

8.

mBank

75,6

66,9

8,70

9.

Eurobank

74,0

77,1

-3,10

10.

Pekao S.A.

72,8

71,2

1,60

11.

Credit Agricole

71,2

75,5

-4,30

12.

PKO BP

65,8

67,0

-1,20

13.

Citi Handlowy

63,0

78,8

-15,80

14.

Polbank

59,2

53,9

5,30

15.

Bank Pocztowy

58,6

43,7

14,90

Źródło: Vision SecretClient sp. z o.o.

 

Metodologia badania

 

Jakość obsługi w bankachProgram „Jakość Obsługi” trwa cały rok. Konsumenci mogą zgłaszać swoje opinie przez całą dobę 365 dni w roku. To oni decydują o obecności danej instytucji w rankingu.

Wyniki sporządzane są na podstawie ocen przyznanych podmiotom przez użytkowników portalu jakoscobslugi.pl, Facebooka i aplikacji mobilnych. Klient może dokonać oceny uproszczonej (przyznając 1-5 gwiazdek) oraz pogłębionej (wypełniając formularz). Największy wpływ na ostateczny rezultat ma ta druga kategoria. Anonimowe wypowiedzi wpływają na ranking w znikomym stopniu.

Zebrane informacje są analizowane przez specjalny algorytm, który na ich podstawie oblicza wskaźnik zadowolenia klientów (CSI) dla danej firmy, branży i całego rynku.

Indeksy powstają na podstawie opinii ponad 3 mln unikalnych użytkowników portalu. Zdaniem organizatora reprezentują oni pełny przedział społeczno-demograficzny polskich konsumentów.

 

Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.