Reklamy banków w KTR 2014

Podczas tegorocznej gali KTR wyróżniono 11 kreacji reklamowych, które stworzono na zamówienie pięciu instytucji finansowych. W porównaniu do poprzedniego roku dla branży finansowej był to konkurs z jednej strony bardziej pomyślny (więcej wyróżnionych prac), z drugiej – mniej (żadnej złotej statuetki).

[more]

 

W ramach konkursu Klubu Twórców Reklamy 100-osobowe jury nagradza te prace, które tworzą standardy komunikacji marketingowej w Polsce. Od 2005 r. trojakiego rodzaju (złote, srebrne i brązowe) wyróżnienia przyznawane są w 11 głównych kategoriach oraz kilkudziesięciu podkategoriach.

 

PZU, Prudential i Eurobank rządzą

 

W tym roku wręczono 134 statuetki (na 756 zgłoszonych prac wykonanych przez 242 podmioty). Wśród nominowanych znalazło się 11 projektów dla branży finansowej. Jednak w przeciwieństwie do ub.r. żaden nie otrzymał złotej nagrody.

Pięć srebrnych i sześć brązowych laurów podzielili między sobą twórcy pracujący dla:

  1. PZU (nominacje w kategoriach: reklama korporacyjna, buzz marketing, viral marketing). Jury doceniło agencję VML Poland za jej reklamę z Mocno pomocnymi agentami.

  2. Prudentiala (kampania, reklama telewizyjna/kinowa, kreatywne wykorzystanie mix mediów). Organizatorzy wyróżnili agencję Brain m.in. za spot promujący polisę „Start w życie”.

  3. Eurobanku (dwukrotnie reklama telewizyjna/kinowa, reżyseria). Nagrodzone zostały filmy agencji Brasil z udziałem Piotra Adamczyka, który w różnych wcieleniach zachęcał do wzięcia kredytu gotówkowego.

  4. mBanku (identyfikacja wizualna opracowana przez agencję BNA).

  5. Idea Banku (praca własna; kampania).

Przypomnijmy, że przed rokiem wyróżniono siedem prac stworzonych dla czterech podmiotów finansowych (ING Banku Śląskiego, Alior Synca, Getin Noble Banku i PZU). Ponadto ING BS, który w 2013 r. zgarnął dwie złote nagrody, przypadło wtedy miano Reklamodawcy Roku.

 

Young Creatives z BPH

 

Podczas gali w Teatrze Polskim wyróżniono również sześć dwuosobowych drużyn w ramach Young Creatives. Pod tą nazwą kryje się projekt promujący młodych pracowników zajmujących się marketingiem i komunikacją.

Nagroda w postaci wyjazdu na finał festiwalu Cannes Lions trafiła m.in. do duetu Rafał Marciniak-Jan Kastory z BPH, który zwyciężył w kategorii Clients. Zadaniem uczestników było opracowanie briefu kreatywnego. W sumie zgłoszono 89 zespołów.

 

Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.