Ranking satysfakcji znów dla ING Banku Śląskiego

Satysfakcja klientów banków
fot. Mohamed Hassan / Pixabay.com

Tak jak w dwóch wcześniejszych latach ranking satysfakcji 2021 został zdominowany przez ING Bank Śląski. Jego klienci nie tylko ocenili go najwyżej, ale też wykazali się największą lojalnością i najchętniej polecali jego usługi. Jednak z poziomu opłat i prowizji najbardziej zadowoleni byli klienci Banku Millennium.

Pod koniec ubiegłego roku firma ARC Rynek i Opinia po raz szósty zbadała to, w jakim stopniu klienci są zadowoleni z usług swoich banków (w tym m.in. z poziomu opłat), jak oceniają obsługę w różnych kanałach. Pytała ankietowanych także, czy poleciliby swój bank innym. Tak powstał ranking satysfakcji 2021.

Banki z najbardziej usatysfakcjonowanymi klientami

Ten został zdominowany przez ING Bank Śląski. Organizacja kierowana przez Brunona Bartkiewicza zwyciężyła w trzech z czterech kategorii, choć otrzymała minimalnie mniej punktów niż przed rokiem. Mimo to zdołała triumfować po raz trzeci z rzędu.

ING Bank Śląski
fot. Bank Millennium

ING Bank Śląski od lat jest numerem jeden większości naszych zestawień. Świadczy to o utrzymywaniu przez niego bardzo dobrej jakości i wysokiej dbałości o klienta – komentuje Grzegorz Sygnowski z ARC Rynek i Opinia.

Gorszy wynik punktowy zaliczył też mBank. Jednak również utrzymał miejsce z poprzedniego roku.

Na uwagę zasługuje znacząca poprawa wyniku przez Santander. Instytucja zarządzana przez Michała Gajewskiego zaliczyła awans we wszystkich kategoriach o trzy-cztery pozycje. Dzięki temu w każdym z nich znalazła się na podium.

Ranking satysfakcji klientów banków
Niek Verlaan / Pixabay.com

W przypadku tego banku, poza dużym skokiem w rankingu, warto zwrócić uwagę na ponad dwukrotnie wyższy niż w poprzednim roku wskaźnik rekomendacji, który jest bardzo cenny dla każdej organizacji – mówi autor badania.

O satysfakcji klientów banków w 2021 największy stopniu zdecydowały:

  • jakość obsługi,
  • oferta,
  • rozwiązania z zakresu bankowości elektronicznej.

Ranking satysfakcji klientów banków 2021

lp.InstytucjaPunktyZmiana pozycji r/r
1.ING Bank Śląski80=
2.mBank79=

Bank Millennium79+1
3.Santander78+4

Alior Bank78+3
Opracowanie: ObiektywneFinanse.pl. Dane: ARC Rynek i Opinia.

Ranking lojalności

Najbardziej lojalnych klientów w 2021 również miał ING Bank Śląski. Częściej niż osoby korzystające z usług innych instytucji klienci banku z lwem byliby skłonni ponownie wybrać jego ofertę. Ponadto byli gotowi chętniej polecać jego usługi.

Banki z najbardziej lojalnymi klientami w 2021

lp.InstytucjaPunktyZmiana pozycji r/r
1.ING Bank Śląski81=
2.Bank Millennium80=
3.Santander79+3

mBank79-1
Opracowanie: ObiektywneFinanse.pl. Dane: ARC Rynek i Opinia.

Zadowolenie z obsługi oraz wysokości opłat i prowizji

Tak jak przed rokiem jakość obsługi w punktach styku (strona internetowa, infolinia, oddział) najwyżej ocenili klienci ING Banku Śląskiego. Jednak największy postęp na tym polu zaliczyli Santander (awans o cztery miejsca) i Bank Millennium (w górę o trzy pozycje).

Najlepsze Customer Experience dostarcza Bank Millennium
fot. Bank Millennium

Klienci tego ostatniego byli w 2021 najbardziej zadowoleni z poziomu opłat i prowizji. Trudno się temu dziwić. Podmiot, który kieruje Joao Bras Jorge, jako jeden z nielicznych nie podniósł cen ani w poprzednim roku ani w 2020. Mało tego, swój cennik najważniejszych usług utrzymuje na niezmienionym poziomie od kilku lat. Stąd kolejny triumf Banku Millennium w tym obszarze.

Ranking satysfakcji klientów banków 2021 powstał w oparciu o 2540 wywiadów internetowych – po 250 na każdą z 10 instytucji objętych badaniem. Respondentami były osoby w wieku 18-65 lat, które miały konto osobiste.


Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.