Najdroższe marki finansowe świata 2023

Najdroższe marki finansowe świata 2023
Fot. Pete Linforth || pixabay.com

Uwzględnione w zestawieniu Best Global Brands najdroższe marki finansowe świata 2023 zwiększyły swoją wartość o 6 proc. – do ponad 200 mld dol. Ponownie najcenniejszym znakiem towarowym został amerykański bank inwestycyjny JP Morgan. Najbardziej w górę poszła wycena Allianza.

Zajmująca się doradztwem w zakresie marketingu i sprzedaży firma Interbrand po raz 24. przygotowała zestawienie 100 najcenniejszych brandów o zasięgu globalnym – Best Global Brands 2023.

Znalazło się w nim 12 firm z branży finansowej. W pewnym sensie są to więc najdroższe marki finansowe świata 2023.

Best Global Brands warte ponad 3 bln dol.

Przygotowywany na bazie 100 tys. wskaźników ranking cechuje się dużą stabilnością. W porównaniu z poprzednim rokiem pojawiły się w nim tylko dwie nowe nazwy. Można tłumaczyć to faktem, że globalne marki mają ugruntowaną pozycję i raczej harmonijnie się rozwijają. Innym trudno więc naruszyć status quo.

najcenniejsze marki finansowe w Best Global Brands
fot. pixabay.com

Najcenniejszymi brandami ponownie zostali technologiczni giganci: Apple (502,7 mld dol.), Microsoft (316,7 mld dol.) i Google (276,9 mld dol.). Progiem wejścia do zestawienia okazał się pułap 6 mld dol.

Całą setkę specjaliści wycenili na 3,27 bln dol. To o 5,7 proc. (180 mld dol.) więcej niż rok wcześniej. Z tym że dynamika wzrostu wartości wyraźnie wyhamowała (z 16 proc. w 2022). Brandy z top 10 okazały się droższe od pozostałych 90 (1,737 vs 1,649 bln dol.).

Najdroższe marki finansowe świata 2023 przyhamowały

Tak jak w ubiegłym roku najdroższym brandem w 2023 z sektora finansowego został amerykański bank inwestycyjny JP Morgan. Twórcy rankingu ocenili jego wartość na 25,9 mld dol.

JP Morgan to najcenniejsza marka finansowa w zestawieniu Interbrand 100 Best Global Brands

Na drugim miejscu, tak jak przed rokiem, uplasował się wydawca kart płatniczych American Express z wyceną na poziomie 24,1 mld zł. Trzecią pozycję zajął ubezpieczeniowy Allianz (20,85 mld dol.), który ponownie osiągnął największą dynamikę wartości marki (+12 proc.).

Najdroższe marki finansowe świata 2023 zwiększyły wycenę o 6 proc. (11,45 mld dol.). Za całą dwunastkę trzeba byłoby zapłacić 201,25 mld dol.

Do wzrostu przyczyniły się niemal wszystkie brandy z jednym wyjątkiem. Wartość marki Goldman Sachs zmalała o 2 proc. (do 14,2 mld dol.).

W porównaniu z ubiegłorocznym zestawieniem w klasyfikacji sektorowej nie zaszły żadne zmiany. Z tym że niemal każdy brand urósł w tempie kilkukrotnie wolniejszym niż w 2022.

Najcenniejsze marki finansowe w Best Global Brands 2023

lp.MarkaWartość [mld dol.]Zmiana proc. [r/r]
1. (26.)JP Morgan25,96%
2. (28.)American Express24,19%
3. (31.)Allianz20,8512%
4. (37.)Visa18,68%
5. (40.)PayPal17,84%
6. (41.)Mastercard17,16%
7. (44.)Axa16,44%
8. (54.)Goldman Sachs14,2-2%
9. (58.)Citi13,65%
10. (65.)HSBC11,74%
11. (66.)Morgan Stanley11,43%
12. (77.)Santander9,67%
Opracowanie: Obiektywne Finanse na podstawie Best Global Brands 2023. W nawiasie – miejsce w klasyfikacji ogólnej

Maciej Kusznierewicz

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.