Najlepsze płatności w e-commerce

Jakie płatności w e-commerce wdrożyć w sklepie internetowym
Fot. pixabay.com

Klienci mają swoje ulubione płatności w e-commerce. Jednak firma prowadząca sklep online przy wyborze metod regulowania należności powinna wziąć pod uwagę nie tylko preferencje konsumentów. Wdrożenie niewłaściwych rozwiązań może skutkować wieloma problemami.

Materiał zewnętrzny

Badania pokazują, że Blik, szybki przelew typu pay-by-link i karta płatnicza to absolutne „must have” każdego przedsiębiorcy prowadzącego sklep online. Jednak wybór odpowiednich płatności w e-commerce nie ogranicza się jedynie do decyzji o metodzie uregulowania należności. Pod uwagę, należy wziąć wiele innych kwestii. Oto przegląd tych najważniejszych.

To weź pod uwagę, wybierając płatności w e-commerce

Płatność za zakupy w internecie, czyli jakie metody płatności w e-commerce preferują klienci
  1. Bezpieczeństwo
    Wybrany system płatności powinien być zabezpieczony standardami takimi jak: certyfikat PCI-DSS oraz certyfikat SSL. Pierwszy chroni dane właściciela karty. Drugi gwarantuje poufność danych przesyłanych przez internet. Warto też wdrożyć zestaw narzędzi do identyfikacji klientów, dzięki którym szybko potwierdzisz ich tożsamość.
  2. Koszty
    Należy zwrócić uwagę na różne opłaty związane z obsługą płatności w e-commerce: prowizję od transakcji, opłatę aktywacyjną, opłatę za wypłatę środków na konto, koszt obsługi reklamacji i zwrotów.
  3. Obsługiwane metody płatności
    Do popularnych opcji należą: Blik, pay-by-link (szybki przelew), karta, płatności odroczone oraz cyfrowe portfele typu Google Pay i Apple Pay.
  4. Obsługa klientów zagranicznych
    Firma planująca sprzedaż międzynarodową powinna umożliwiać klientom zagranicznym płatności w różnych walutach i z użyciem popularnych w ich regionie metod.
  5. Integracja z oprogramowaniem sklepu
    Należy się upewnić, czy system płatności będzie współgrał z oprogramowaniem naszego sklepu internetowego oraz będzie szybki i łatwy do wdrożenia.

Konsekwencje wyboru niewłaściwych płatności w e-commerce

Wprowadzenie nieoptymalnych rozwiązań płatniczych w e-commerce może generować różne komplikacje, które negatywnie wpływają na funkcjonowanie sklepu online. Problemy często dotyczą następujących obszarów:

stop tania pożyczka pozabankowa nie dla każdego
  1. Zniechęcenie do zakupów
    Nieefektywna integracja systemu płatniczego może powodować trudności techniczne, co odstraszy klientów od dokonania transakcji. Gdy napotkają nieoczekiwany problem z płatnością, która zacznie się opóźniać, po prostu porzucą koszyk zakupowy i opuszczą sklep.
  2. Odrzucenie transakcji
    Problemy z funkcjonowaniem płatności w e-commerce mogą skutkować odrzuceniem transakcji. To prowadzi do frustracji klientów i potencjalnej utraty dochodów.
  3. Ryzyko wycieku danych osobowych i finansowych
    Brak odpowiednich zabezpieczeń płatności w e-sklepie naraża firmę na ryzyko wycieku danych osobowych i finansowych klientów. Może to skutkować poważnymi konsekwencjami prawnymi i reputacyjnymi dla przedsiębiorstwa. Klienci będą bać się robić tam zakupy.
  4. Utrudnienie ekspansji międzynarodowej
    Tak może zakończyć się ograniczenie metod płatności do rozwiązań popularnych jedynie na krajowym rynku.
  5. Komplikacje procesów rozliczeniowych i zarządzania finansami firmy
    Do tego może doprowadzić zbyt szeroka oferta metod płatności w e-commerce.

Oczekiwania klientów co do płatności za zakupy w internecie

Przy wyborze płatności dla e-sklepu kluczowe jest uwzględnienie wymagań klientów, które przekładają się na ich decyzje zakupowe. Oczekują oni, że zapłata za zakupy będzie szybka i bezproblemowa. Wolą metody płatności, które umożliwiają płynne i natychmiastowe dokonanie transakcji bez konieczności wielokrotnego wypełniania formularzy czy wprowadzania danych. Preferują interfejs, który minimalizuje ryzyko błędów i skraca czas potrzebny na dokończenie zakupu.

płatność kartą za zakupy w internecie to umożliwia bankowość w Polsce

Konsumenci chcą mieć pewność, że ich danebezpiecznie przechowywane i przetwarzane. Oczekują stosowania przez sklepy internetowe nowoczesnych zabezpieczeń jak: szyfrowanie danych, certyfikaty bezpieczeństwa oraz systemy autoryzacji transakcji.

Kupujący cenią sobie możliwość wyboru spośród różnych metod płatności w e-commerce. Dzięki temu mogą dostosować sposób płacenia do indywidualnych preferencji i możliwości.

Z tego powodu wzrasta popularność rozwiązania BNPL (ang. buy now pay later), czyli kup teraz, zapłać później. Umożliwia ono darmowe odroczenie płatności o 30 dni lub rozłożenie jej na raty (często nieoprocentowane).


Blue Media

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.